Egyre drasztikusabb a helyzet a Tisza Lajos körúton. Hiába a hideg, hiába a nagyprojekt, valamit kellene csinálni a Dugonics tér és az Anna-forrás között. Mert lassan járhatatlan lesz a közös villamos és buszsáv.

A Dugonics tértől az Anna-forrásig több mint 20 kátyút számoltam meg. Nem érdekel a kátyú fogalma, nekem – ahogy az emberek többségének is – kátyú az, ami már gödrös, ami több egyszerű útrepedésnél, ahol döccen a kerék, és ami nagyságtól függően akár kisebb-nagyobb károkat okozhat a felniben.

 

A helyzet a Dugonics téri közös busz-, troli-, villamosmegállóban a legsúlyosabb. A fenti és a bekezdés alatti elrettentő kép itt készült, de alul, galériában ott van az egész közös szakasz. A gödör a megállóban már akkora, hogy választási lehetőséget ad a sofőröknek. A többség óvatosan megáll előtte, majd kikerüli, ám a megállóból való kikanyarodással a sínszálat lazítja. A kisebbség óvatosan belegurul, amivel tovább mélyíti a kátyút, amelyet a lelkes környezetszennyezők igyekeznek szeméttel feltölteni.

 

 

De amíg eddig a gödörig eljut a a sofőr, addig még meg kell küzdenie a lenti lyukkal is. Ez még nem olyan mély, de csak napok kérdése, hogy utolérje „riválisát.”

 

 

S ahogy a képen is látható, ez belülről „támadja” a sínt. A fémszál melletti ágyazat egyre nehezebben bírja a terhelést. Az pedig van bőven. Csúcsidőben másfél-két percenként áll meg itt valamilyen közösségi közlekedési eszköz, sokszor egymás után áll a villamos és a csuklós buszok a megállóban. Ez persze örömteli, csakhogy amikor ilyen úthibákat lát az ember, akkor elgondolkodik azon, vajon valóban jó építőanyagot használtunk-e, s egyáltalán, tudunk-e mi rendesen utat építeni. (Jelenleg úgy néz ki, mindkét költői kérdésre nemmel kell felelni.) Kiszámolták-e a közös szakasz terhelését, ennek megfelelően kalulkuláltak – lehetne sorolni.

Ám az már tényleg vérlázító kókányság, hogy egy viszonylag frissen javított helyen, a Centrum áruház kereszteződésében is tönkrement a burkolat, és már akkora a lyuk, hogy egy, az út alatt futó kábel burkolatát is „megkezdték” a buszok kerekei.

 

 

Persze azt is tudom, hogy ilyenkor, a fagyban még nehezebb az útfoltozás, de a szép számú javításból kitűnik, nem lehetetlen. Így ki lehet húzni, amíg elkészül az 1-es vonal felújítása, ám utána a jelek szerint elkerülhetetlen egy nagy, egész pályás felújítás.

És ami külön szomorú: az 1V pótlóbusz kerekei is megkezdték áldásosnak koránt sem mondható tevékenységüket a vadonatújnak számító, Anna-kúti felújított megállóban.

 

Szerző: gszlaszlo  2010.02.15. 14:50 Szólj hozzá!

Címkék: busz szeged tömegközlekedés villamos troli közösségi közlekedés szkt tisza volán kátyú repedés úthiba

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeditomeg.blog.hu/api/trackback/id/tr561760051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása