Végre, végre, végre! Újra jár az 1-es villamos Szegeden!
Ám sajnos meg kell jegyeznünk azt is, picit magyar módra indult el. Több hónapot csúszott ugyanis a felújítás. Ennek részben oka volt az időjárás, részben az is, hogy Szeged közműtérképei – hogy is mondjam szépen – egy kalap szart nem értek, a vezetékek, csövek után minden négyzetméteren nyomozni kellett. Eredetileg a rekonstrukció első és második ütemének 2009. november 15-re, illetve 2009. december 3-ra kellett volna befejeződnie. Ehhez képest...
De legalább most már újra menetrend szerint jár!
Mégsem lehet neki szívből örülni. A felújított pálya a Kossuth Lajos sugárúton nagyon hangos, a Boldogasszony sugárúton ahhoz képest szinte némán suhannak a Tatrák. Viszont a Rókusi kör necces. Több villamosvezető is elmondta, ott mintha nem 1435 milliméter lenne a nyomtávolság, a szűk ívben az az érzésük, hogy szinte a sínkoronán megy a forgóváz és csak a másik oldali vezetősín tartja ívben a járművet.
Ez lehet az oka annak is, hogy a Tarjáni hurokfordulóban megmarad a „villamosalbérlet”. A Bengálik ugyanis képtelenek arra, hogy ívben maradjanak a pályán,a 4-es vonalon szolgáló Tatrák pedig azért nem tudnak még bemenni a Pulz utcai remízbe, mert még mindig nincs kész rendesen a „fűtőház”, így csak az 1-es Tatrái járnak be esténként, illetve vonulnak ki onnan.
Hát így koptatja nyolc hónap után gumikerék helyett újra vaskerék a síneket a belvárosban, nem jár tovább a terelt villamospótló, befejezte szolgálatát a ronda kék busz. Azért egy-két képet készítettem róla az utolsó napon. Kellemes(?) nosztalgiázást! Lesz ez még szebb, jobb is