Tavaly februárban voltam ott először. Most újra visszatértem a Földeák és Makó közötti nyílt vonali rakodóhoz. Ismét járnak ugyanis a kőszállító vonatok, csak míg egy jó éve a szegediek egy picit többet láttak, láthattak belőlük, addig idén csak a leglelkesebbek figyelhetik meg a szerelvényeket.

 

A sódervonat idén hajnalban indul Szeged-Rendezőről és csak délután, üres vagonokkal tér vissza. Erre azért van most lehetőség, mert a 130-as vonalon Makó és Hódmezővásárhely között szünetel a személyszállítás. Egy jó éve az akkor még a Délegyházáról induló sóderszerelvények (most Hajmáskérről indulnak a szállítmányok) Szegedről előbb csak Hódmezővásárhelyig jutottak el.

 

Majd az odáig elcibált tehervagonok megvárták az éjszakát, hogy elmenjen az utolsó személyvonat is Makó felé, és csak aztán repesztettek ki a nyílt vonali rakodóhoz – már ha a repesztés egy 40 kilométer/órás sebességkorlátozású vaspályán egyáltalán értelmezhető.

Anno egy Szergej rángatta a 36 kocsis szerelvényeket, idén két szinkronba kapcsolt Kocur duruzsolt a kanyargós vaspályán.

 

Erről is készült videó (picit lentebb meg is nézhető), ahogy arról is, idén tavasszal kicsit melósabb volt a szerelvény odébbráncigálása. A nyílt vonali rakodó mellett van ugyanis egy fontos átjáró, amelyen a sóderből készült aszfaltot folyamatosan vitték az épülő M43-as autópálya felé.

 

Épp ezért a kiürített kocsikat mindig le kellett akasztani a szerelvényről, majd ha kiürült a következő adag (ez kilenc vagont jelentett, ennyi fért oda egyszerre a nyílt vonali rakodóhoz), akkor a vonat visszazárt, továbbhúzta az üres kocsikat, beállítva egyúttal a teli vagonokat is a rakodóhely mellé.

Amint az összes vagon kiürült Makó-Újvárosig nyomultunk előre, itt tudtunk „megfordulni.” A személyszállítás nem a lenti képen látható oszlop miatt szünetel, bár...

 

A kötelező fékpróba és a szerelvény átvizsgálása után azonnal indultunk is vissza Szegedre. Hódmezővásárhelyen volt egy hosszabb, Algyőn pedig egy rövidebb pihenőnk, hiszen alkalmazkodni keleltt a személyvonatok menetrendjéhez.

 

 

A nap valamennyi felvétele itt megtekinthető. Amelyeken valamilyen „tévedés” miatt nincsen egyetlen vonat sem, azok az M43-as autópálya épülő szakaszán készültek.

 

Szerző: gszlaszlo  2010.03.21. 11:30 Szólj hozzá!

Címkék: vasút sóder teherszállítás magánvasút m43as autópályaépítés

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeditomeg.blog.hu/api/trackback/id/tr491856186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása