Tovább nehezedett a vasúti közlekedés Szeged és Szabadka között. A röszkei határátkelőhelyen mától nemcsak útlevél- és vámellenőrzés van, hanem át is kell szállni.

A MÁV Start Zrt. honlapján turkálók az alábbi híradást is megtalálhatták. Olyan szép, hogy muszáj szó szerint indéznem:

„Tájékoztatjuk Tisztelt Utasainkat, hogy technikai okok miatt 2010. március 11-től kezdődően a Subotica - Szeged viszonylatban közlekedő, Röszke állomásra 11 óra 40 - kor érkező valamint a Szeged - Subotica viszonylatban Röszke állomásra 12 óra 45-kor érkező személyszállító vonatokról Röszke állomáson a kishatárforgalomban utazóknak át kell szállniuk.”

Épp ezért arra gondoltam, 10-én kimegyek, lefotózom az Ezüst Nyilat, még be is gurulok Szegedre, majd vissza Röszkére, hogy még egyszer utoljára utazhassak vele magyar vaspályán. De sajnos kitoltak velem. Tegnap, március 10-én ugyanis műszaki hiba miatt az említett személyvonat kimaradt. Erről tudott a röszkei forgalmi szolgálattevő, azt viszont én mondtam neki, hogy mától itt „akkora” lesz a vonatforgalom, mint a „daliás” időkben.

Így nem maradt más, csak a mai, kissé szomorkás átszállás fotózása.

 

A sino szokásához híven több mint fél órát késett, 11 óra 40 perc helyett 12 óra 15 perckor már meg is érkezett Röszkére. Ahol – bár nem látszott – pici fejletlenség uralkodott, hiszen sem a rendőrséget, sem a határsőrséget nem tájékoztatta senki az életbe lépő változásokról.

 

Mondjuk komoly munkát, fejtörést nem jelentett sem a vámosoknak, sem a rendőrségnek a 12 utas leellenőrzése.

Sokkal jobban érdekel, miért jutott el idáig a nemzetközi vasúti közlekedés ezen a szakaszon. Kérdéseimet elküldtem a magyar és a szerb vasúttársaságnak is. Előbbitől „szokásosnak” mondható válasz érkezett, utóbbitól sajnos semmi. De amint megjön, posztolom azt is.

A MÁV-nak küldött kérdések, amelyeket Balogh Fazekas Anita startos szóvivőnek postáztam, és a szóvivő válasza a kép alatt olvasható.

 

Kedves Anita!
A honlapjukon találtam ezt az információt:

http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14b96751b98164

- Érdeklődni szeretnék, tudnak-e arról, miért döntöttek így szerb kollégáik?
- Mennyibe kerül ez a változtatás a vasúttársaságnak?
- Nem érné-e meg jobban, ha a napi három vonatpárt önök biztosítanák?

Pár perce érkeztem vissza Röszkéről. A mai 7462-es személyvonat, gyakorlatilag az utolsó Szegedig közlekedő Ezüst nyíl műszaki hiba miatt nem közlekedett a vonalon, s helyette MÁV-os Bz motorkocsi sem közlekedett. Miért? Hogyan engedheti meg magának a szerb vasút, hogy egyszerűen nem indítja el a vonatot, s amennyiben műszaki hiba miatt nem tudja közlekedtetni a motorkocsit, akkor miért nem értesíti önöket? Ha esetleg értesítette önöket, úgy hogyan fordulhatott elő, hogy önök sem biztosítottak motorkocsit a közlekedéshez?

Továbbá azt is furcsának tartom, hogy a forgalmi szolgálattevő sem tudott erről az elég fontos változásról, tőlünk tudta meg, hogy holnaptól az orra előtt fognak az utasok a szerb motorkocsiból a magyarba átszállni.

(aláírás)

* * *

Kedves Garai Szakács László!

Kérésének megfelelően küldjük a MÁV-START Zrt. információit:

A Szerb vasút által kiállított 7462/7463. számú Szabadka-Szeged-Szabadka között közlekedő motorvonatok technológiai okok miatt  Röszke – Szeged viszonylatban nem közlekedhetnek, így a két állomás között az utasok Szerbiából, illetve Szerbiába röszkei átszállással, a MÁV-START Zrt. által biztosított Bz motorvonattal utazhatnak. A szerb vasúttársaság a MÁV-START Zrt.-t tájékoztatta a problémáról, azonban erről bővebb információkat illetékességből a szerb vasúttársaság adhat.

A MÁV-START Zrt. az átmeneti időszakban a vonatok lemondása helyett, utasai számára a Szabadka-Szeged-Szabadka viszonylatban történő eljutást átszállással tudja biztosítani, amelynek költségeinek alakulásáról nyújtható pontos információk megadásával kapcsolatosan a vasúttársaság szíves türelmét kéri. A 2010/2011. menetrendi időszak tervezési munkái már folyamatban vannak, a MÁV-START Zrt. a szerb vasút felé javaslatot kíván tenni a jelenlegi helyzet javítása érdekében, ennek megfelelően arra, hogy a 7462/7463. számú Szabadka-Szeged-Szabadka között közlekedő vonatpár szerelvényeit a MÁV-START Zrt. állíthassa ki, és így a jövőben az utasok az említett viszonylatban átszállás nélkül tudják igénybe venni a vasúti közlekedést.

 

A levelében említett esetben, így a 7462. számú Szabadka-Szeged viszonylatban közlekedő személyszállító vonat elmaradásáról és annak okáról a MÁV-START Zrt. sajnálatosan nem kapott tájékoztatást a szerb partner vasúttól.

Üdvözlettel:

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

* * *

Itt és így állunk most. Az utas pedig megint egy kicsit háttérbe lett szorítva. Örüljön, hogy vonatozhat. Vagy ha nem tetszik, menjen busszal.

Szerző: gszlaszlo  2010.03.11. 13:29 Szólj hozzá!

Címkék: máv röszke bzmot sinobusz ezüst nyíl

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeditomeg.blog.hu/api/trackback/id/tr471831137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása